Bagi menantu perempuan yang pulang ke rumah mentua untuk beraya tahun ini pastikan anda membuat persediaan terutama sekali jika ini kali pertama anda menyambutnya dengan mereka.

Tak lengkap kepulangan anda ke kampung halaman suami jika tidak dibekalkan sekali dengan buah tangan atau cenderahati untuk mentua terutama sekali si ibu.

Ibarat pemanis, buah tangan dari menantu ini juga jadi salah satu cara untuk menambat hatinya. Tapi apa yang sesuai diberikan untuk ibu mentua.

Lima perkara ini kebiasaanya dijadikan cenderahati para menantu. Anda boleh pilih salah satu daripadanya.  Kuih raya tidak termasuk ya. Itu sudah satu kemestian.
1. Pakaian atau tudung
Perhatikan apa yang selalu dipakai oleh ibu mentua. Jika keliru boleh belikan kain pasang supaya mentua sendiri memutuskan pakaian apa yang  Boleh diselidik juga cita rasa si ibu dengan anaknya.
2. Beg Tangan
Pastikan ia bersesuaian dengan usia ya.

3. Telekung solat
Meskipun sudah ada banyak telekung solat tapi pemberian dari menantu dianggap istimewa.

4. Peralatan dapur
Tak semestinya pinggan mangkuk, boleh beli perkara yang mungkin diperlukan ibu mentua di dapur, antaranya peralatan elektrik.

5. Duit raya
Khususnya untuk menantu yang bekerja. Walaupun suami sudah menyediakannya tapi tidak salah jika anda turut memberi kepada mentua.

Pilih cenderahati ini ikut kemampuan anda, yang penting keikhlasan untuk memberi dan menggembirakan hatinya. Sebaiknya sediakan juga sesuatu untuk bapa mentua. Barulah adil.

via vanillakismis.my