Video: Kanak-Kanak Melintas Melulu, Salah Siapa?

SEORANG kanak-kanak nyaris menemui ajal apabila dilanggar sebuah kereta semasa melintas jalan dalam kejadian yang berlaku di sebuah jalan di bandar raya Hong Kong, baru-baru ini.
Memetik laporan Stomp, video dashcam yang dikongsikan pengguna Facebook Jason Lau itu dikatakan berlaku pada 16 Mei lalu, pukul 9.26 malam ketika dia memandu dalam perjalanan pulang ke rumah.

Menerusi video, kanak-kanak yang dianggarkan berusia lima tahun itu dilihat melintasi jalan raya secara berlari, namun tidak memandang dahulu keadaan jalan raya yang penuh sesak dengan kenderaan.
Lantas menyebabkan pemandu bas memberhentikan kenderaannya secara mengejut di laluan lintasan belang, namun tidak buat pemandu teksi yang melulu secara laju.
Ini menyebabkan kanak-kanak perempuan itu terhentak kuat pintu kereta tersebut. Mujurlah kanak-kanak itu tidak mengalami kecederaan serius.
Dia dilihat sempat bangun dan kemudianya diselamatkan oleh orang ramai yang menyaksikan kejadian.
Sementara itu, netizen di media sosial tidak hentik-henti mempersoalkan sikap ibu bapa kepada kanak-kanak malang berkenaan akibat bersikap cuai membiarkan dia berlegar tanpa pengawasan. – MYNEWSHUB.CC
Sumber: Stomp

Suka dengan ini?
|

loading...