Luar Biasa, 3 Minit Menghilangkan Kedut Wajah! Tambah Ini Dalam Air untuk Mencuci Muka!

Kehidupan kita sehari-hari jauh lebih banyak berada di ruangan AC, hal ini menyebabkan kulit kita lama kelamaan akan kekurangan air. Udara kotor di luar juga menyebabkan kulit kering, mengelupas walaupun berkerut. Namun sebenarnya hanya dengan cuci muka dengan air ini saja, kamu dapat menyelesaikan masalah kulit ini lho! Yuk, cerpen berikan tipsnya hari ini!


1.Garam dapur
Dengan menambah sedikit garam dapur ke dalam air, berguna untuk membunuh kuman dan membersihkan kelebihan lemak di kulit sehingga dapat mencegah penuaan awal. Anda boleh menggunakannya untuk mencuci muka. Mungkin pada mulanya akan terasa seperti tidak tercuci bersih, tetapi sebenarnya itu adalah minyak yang keluar dari liang-liang wajahmu. Hanya dalam masa satu minggu kamu akan merasakan perbezaan warna kulit kamu!
2.Madu
Madu mengandungi sejumlah besar asid amino, hormon, vitamin dan gula yang diserap tubuh. Kandungan ini berguna untuk melembapkan kulit dan membunuh kuman. Bagi anda yang berkulit kering, cukup tambah 2-3 tetes madu ke dalam air pencuci muka, kemudian tepuk perlahan di wajah dan urut selama beberapa minit. Ini dapat mengembalikan kulit indahmu! Air madu juga ternyata dapat mencegah komedo dan menghilangkan kerutan wajah lho!

3.Cuka
Mencuci wajah dengan air yang ditambah sedikit cuka ternyata juga boleh membuat wajahmu lebih lembut dan bersinar serta mengurangkan kedutan. Cuka boleh mengubah tahap pH kulit, melembutkan kutikula, meningkatkan kelembapan serta menambah nutrisi kulit.

Apabila kamu mencuci wajah malam hari, campurkan 1 sudu teh cuka bersama 3 sudu makan air dan gunakan kapas untuk meratakannya di seluruh wajah.Pijatlah dengan perlahan kemudian cuci dengan air.


4. Teh hijau
Percubaan di Jepun membuktikan teh dapat mencegah penuaan 18 kali lebih hebat dari pada vitamin E serta berkesan untuk menghilangkan kerutan.


Setelah kamu mencuci bersih wajah, sapukan sedikit teh hijau pada wajah dan tepuk perlahan dengan jari. Atau kamu boleh tuang teh ke atas kapas dan taruh di atas muka 2 - 3 minit kemudian cuci bersih dengan air.

Selamat mencuba - [via cerpen.co.id]

SILA SHARE

Suka dengan ini?
|

loading...